پایان عمر ویندوز ایکس پی

ساخت وبلاگ

  اگر همچنان از ویندوز ایکس پی استفاده می کنید، باید کم کم به وقت مهاجرت باشید. چرا که ۱۹ فروردین ۱۳۹۳ آخرین روزی است که از این سیستم عامل پشتیبانی خواهد شد و بعد از آن زمان مایکروسافت دیگر به روز رسانی های امنیتی را برای ویندوز XP ارایه نخواهد کرد.

os-share_n

جالب است که در حال حاضر ویندوز ایکس پی حدود ۳۹ درصد از کاربران سیستم عامل دسکتاپ را به خود اختصاص داده و این به این معنی است که درصد بزرگی از کاربران این سیستم عامل طی یک سال آینده مجبور به مهاجرت خواهند بود.

البته احتمالا حتی بعد از اتمام تاریخ پشتیبانی از این سیستم عامل نیز کاربران بدون اطلاع زیادی وجود دارند که همچنان از این سیستم عامل استفاده می کنند.

اما حداقل شما که مشغول خواندن این خبر در نگهبان هستید از تاریخ پایان پشتیبانی امنیتی ویندوز ایکس پی مطلع شدید و می دانید که استفاده از یک سیستم عامل بدون به روز رسانی های امنیتی، چقدر خطرناک است.

البته شایعاتی هم وجود دارد که می گوید مایکروسافت به خاطر درصد زیاد کاربران، پشتیبانی امنیتی از این سیستم عامل را باز هم توسعه خواهد داد. اما فراموش نکنید که این سیستم عامل تا سال آینده ۱۲.۵ ساله خواهد شد و بهتر است در هر صورت به نسخه های جدیدتر با طراحی امنیتی قدرتمندتر مهاجرت کنید.

کتابخانه تخصصی رشته کامپیوتر ...
ما را در سایت کتابخانه تخصصی رشته کامپیوتر دنبال می کنید

برچسب : ویندوز xp , نویسنده : َA&N dlebook بازدید : 1710 تاريخ : سه شنبه 19 فروردين 1393 ساعت: 16:36